۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

استقرار ۱۳ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان

استقرار ۱۳ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان

خرم‌آباد- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان از استقرار و فعالیت ۱۳ شرکت دانش بنیان و هسته فناور در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فلاحی امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ شرکت در این مرکز مستقر هستند که ۳ شرکت دانش بنیان بوده و ۱۰ شرکت دیگر نیز فناور هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌های فناور و دانش بنیان ‬با همکاری اعضای هیئت علمی راه اندازی شده‌اند و ما در مدت ۵ سال بستر را برای فعالیت آن فراهم می‌کنیم که بتوانند تولیدات خود را به سمت تجاری سازی هدایت کنند، تصریح کرد: با شیوع کرونا آزمایشگاه دانشگاه را در اختیار یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد گذاشتیم تا بتوانند محصولات ضدعفونی کننده تولید کنند که موفق هم شدند و در حال حاضر هم این شرکت مستقل شده است و تولیدات خود را دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه برخی محصولات تولیدی این شرکت‌ها شهرت جهانی دارد و حاصل پایان نامه دانشجویی هستند که به مرحله تولید رسیده‌اند، افزود: در ۶ ماهه اول امسال دو جلسه با مراکز و کارخانه‌های داروسازی استان داشته‌ایم و ارتباط گرفته‌ایم و نمایندگانی به ما معرفی کرده‌اند تا ارتباط با صنعت نزدیک تر شود و برای آینده در این مسیر حرکت کنیم.

دکتر فلاحی با اشاره به اینکه سال گذشته برای تکمیل و تجهیز یک سوله نیمه تمام مجوز گرفتیم تا مرکز نوآوری دانشگاه در این مکان تأسیس شود، گفت: دو میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده‌اند که یک میلیارد آن به صورت اوراق تخصیص یافته است و در مرحله برگزاری مناقصه برای شروع کار هستیم.

وی یادآور شد: این مرکز نوآوری با ۶ تا ۷ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود تا زمینه برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین با چند شرکت‌های شتاب دهنده رایزنی کرده‌ایم تا حلقه بین مرکز رشد دانشگاه و مراکز تجاری باشند و شرکت‌های ما با سرعت بیشتری به تولید برسند.

دکتر فلاحی افزود: تاکنون شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۳ محصول تولید کرده‌اند که بخشی تجاری شده‌اند و بخشی هم به دلیل مسائل مالی مانده‌اند.

کد خبر 5315418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha